28-31 серпня 2017 року Національна академія педагогічних наук України проводить традиційні веб-конференції в режимі он лайн трансляції для вчителів з усіх навчальних предметів. Під час цих заходів на підставі методичних рекомендацій, підготовлених спільно МОН і НАПН України, буде висловлено поради вчених академії щодо реалізації концепції «Нова українська школа», оновлених навчальних програм для 5-9 класів, подано коментарі до змісту нових підручників, що запроваджуються цього навчального року, ознайомлено освітян із новітніми результатами науково-педагогічних досліджень.
Дата і час проведення | Тема виступу | Доповідачі |
28 серпня | ||
28 серпня 11.00-12.30
| Нова українська школа – простір освіти для сучасних українців | Гриневич Лілія Михайлівна, міністр освіти і науки України |
Учені НАПН України – українським учителям: методичні поради і рекомендації щодо здійснення навчально – виховного процесу у новому навчальному році
| Кремень Василь Григорович, президент НАПН України, доктор філософських наук, професор, академік НАН і НАПН України
Топузов Олег Михайлович, віце-президент НАПН України, директор Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України
Ляшенко Олександр Іванович, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України
Максименко Сергій Дмитрович, академік-секретар Відділення психології, вікової фізіології та дефектології НАПН України, доктор психологічних наук, професор, академік НАПН України | |
Міжнародне дослідження якості освіти PISA-2018 в Україні | Вакуленко Тетяна Сергіївна, національний координатор PISA-2018 в Україні, начальник відділу досліджень та аналітики Українського центру оцінювання якості освіти; Ломакович Світлана Володимирівна, методист відділу досліджень та аналітики Українського центру оцінювання якості освіти, доктор філологічних наук, професор | |
28 серпня 12.30-15.00 | Інститут педагогіки НАПН України Особливості організації навчально-виховного процесу в початковій школі у 2017-2018 навчальному році | |
| Інтегроване навчання в початковій школі: потенціал і можливі ризики
| Бібік Надія Михайлівна, головний науковий співробітник відділу початкової освіти, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України; |
| Формування у молодших школярів умінь розуміти прочитане
| Савченко Олександра Яківна, головний науковий співробітник відділу початкової освіти, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України; |
| Сучасні тенденції розвитку читацької діяльності молодших школярів
| Мартиненко Валентина Олександрівна, провідний науковий співробітник відділу початкової освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Формування комунікативно-мовленнєвих умінь молодших школярів на уроках літературного читання | Вашуленко Оксана Вікторівна, науковий співробітник відділу початкової освіти |
| Дидактико-методичний супровід компетентнісно орієнтованого навчання української мови в початковій школі | Пономарьова Катерина Іванівна, провідний науковий співробітник відділу початкової освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Система диференційованих завдань для навчання письма першокласників
| Прищепа Ольга Юхимівна, старший науковий співробітник відділу початкової освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; |
| Урахування особливостей розвитку сучасних молодших школярів у навчанні математики
| Онопрієнко Оксана Володимирівна, завідувач відділу початкової освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Формування у молодших школярів просторово-часових уявлень на засадах компетентнісного підходу | Листопад Наталія Петрівна, науковий співробітник відділу початкової освіти |
| Умови реалізації компетентнісно орієнтованих завдань з природознавства у процесі формування екологічної грамотності молодших школярів | Андрусенко Ірина Володимирівна, науковий співробітник відділу початкової освіти
|
28 серпня 15.00-15.30 | Інститут спеціальної педагогіки НАПН України Організація навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми проблемами | |
| Психолого-педагогічне оцінювання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі | Прохоренко Леся Іванівна, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з науково-експериментальної роботи |
| Діти з тяжкими порушеннями мовлення: особливості лінгвістичної підготовки у навчальному закладі | Данілавічютє Еляна Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач лабораторії логопедії |
29 серпня
| ||
29 серпня 10.00-11.00 | Інститут педагогіки НАПН України Методичний коментар щодо вивчення української мови та літератури у 5–11 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017–2018 навчальному році з урахуванням змін у програмах | |
| Методичні рекомендації щодо навчання української мови за оновленою програмою | Голуб Ніна Борисівна, завідувач відділу навчання української мови та літератури, доктор педагогічних наук, професор |
| Навчання української літератури за оновленими програмами – методичний коментар | Фасоля Анатолій Миколайович, провідний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Реалізація компетентнісного підходу до навчання української літератури на основі оновленої програми | Уліщенко Віолетта Валентинівна, головний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури, доктор педагогічних наук, доцент |
29 серпня 11.00-12.00 | Інститут педагогіки НАПН України Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу з фізики та астрономії у 2017–2018 навчальному році | |
| Шкільний курс фізики: що нове? | Ляшенко Олександр Іванович, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України |
| Оновлений зміст навчальних програм та особливості його реалізації | Засєкіна Тетяна Миколаївна, заступник директора, провідний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Реалізація компетентнісного підходу на уроках фізики | Головко Микола Васильович, заступник директора, провідний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, доцент; Непорожня Лідія Вікторівна, провідний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Використання засобів ІКТ при вивченні фізики, як цифрових вимірювальних комплексів | Сіпій Володимир Володимирович, молодший науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти |
|
|
|
29 серпня 12.00-12.30 | Інститут педагогіки НАПН України Методичний коментар щодо організації навчально-виховного процесу з математики у 2017–2018 навчальному році | |
| Оновлений зміст навчальних програм та особливості його реалізації на засадах компетентнісного підходу | Бурда Михайло Іванович, завідувач відділу математичної та інформатичної освіти, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України |
| Організація навчання математики в сучасній школі
| Васильєва Дарина Володимирівна, старший науковий співробітник відділу математичної та інформатичної освіти, кандидат педагогічних наук |
29 серпня 12.30-13.00 | Інститут педагогіки НАПН України Вивчення інформатики в 2–11 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017–2018 навчальному році | |
| Особливості навчання інформатики у 2017-2018 навчальному році | Лапінський Віталій Васильович, старший науковий співробітник відділу математичної та інформатичної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент |
29 серпня 14.00-14.30 | Інститут педагогіки НАПН України Розвиток загальної середньої освіти України: освітньо-педагогічне прогнозування | |
| Аналіз актуальних проблем реформування загальної середньої освіти (передпрогнозна орієнтація) | Онищук Людмила Анатоліївна, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник відділу |
| Упровадження теоретичної моделі прогнозування розвитку загальної середньої освіти | Пузіков Дмитро Олегович, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу |
| Основні критерії і показники прогнозування розвитку ЗСО в умовах реформування змісту і структури навчання | Климчук Ірина Олександрівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу |
29 серпня 14.30-15.00 | Інститут проблем виховання НАПН України Педагогічний супровід процесу соціалізації дитини в умовах дошкільного навчального закладу | |
| Вступне слово
Готуємо педагогів до застосування дитиноцентричного підходу в процесі формування соціальної компетентності дитини в умовах ДНЗ | Бех Іван Дмитрович, доктор психологічних наук, професор, дійсний член НАПН України, директор Інституту проблем виховання НАПН України Рейпольська Ольга Дмитрівна, завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання, кандидат педагогічних наук, доцент, |
| Засоби формування соціально доцільної поведінки дітей старшого дошкільного віку | Васильєва Світлана Андріївна, науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання, кандидат педагогічних наук |
| Використання сучасних педагогічних технологій в процесі формування у старших дошкільників соціально-комунікативних умінь у театралізованій діяльності | Острянська Олена Анатоліївна, старший науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання, кандидат педагогічних наук, доцент |
29 серпня 15.00-15.30 | Інститут обдарованої дитини НАПН України
| |
| Застосування Інтернет-технологій у соціалізації старшокласників
| Ткаченко Лідія Іванівна, провідний науковий співробітник відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Науково-дослідницький підхід до навчання як освітня інновація
| Поліхун Наталія Іванівна, провідний науковий співробітник відділу діагностики обдарованості кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
30 серпня | ||
30 серпня 10.00-10.30 | Інститут педагогіки НАПН України Технологічна освіта учнів загальноосвітньої школи | |
| Методичні рекомендації вчителям щодо трудового навчання учнів 5-9 класів за оновленою програмою | Тарара Анатолій Михайлович, завідувач відділу технологічної освіти, кандидат фізико-математичних наук, доцент, старший науковий співробітник, |
| Особливості формування предметної проектно-технологічної компетентності у процесі трудового навчання | Мачача Тетяна Святославівна, старший науковий співробітник відділу технологічної освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Методичні рекомендації для вивчення технологій учнями старшої школи | Туташинський Василь Іванович, старший науковий співробітник відділу технологічної освіти, кандидат педагогічних наук |
| Новітня педагогічна технологія розвивального навчання в освітній галузі «Технології» для сучасної методики викладання трудового навчання у 5–9-х класах | Вдовченко Віктор Васильович, старший науковий співробітник відділу технологічної освіти |
30 серпня 10.30-11.30 | Інститут педагогіки НАПН України Методичні рекомендації щодо викладання предметів освітньої галузі «суспільствознавство» у 2017–2018 навчальному році | |
| Особливості навчання учнів історії України в 9 класі | Гупан Нестор Миколайович, головний науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти, доктор педагогічних наук, професор |
| Технологія уроку історії в контексті компетентнісного підходу | Пометун Олена Іванівна, головний науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти, доктор педагогічних наук, професор |
| Формування просторової предметної компетентності на уроках історії
| Малієнко Юлія Борисівна, старший науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Особливості навчання дев'ятикласників основ правознавства | Ремех Тетяна Олексіївна, завідувач відділу суспільствознавчої освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Рекламна інформація як історичне джерело та засіб формування історичної компетентності учнів | Мороз Петро Володимирович, старший науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
30 серпня 11.30-12.00 | Інститут педагогіки НАПН України Методичні рекомендації щодо навчання мов національних меншин у 2017-2018 навчальному році | |
| Контроль й оцінювання навчальних досягнень учнів старшої школи з новогрецької мови | Колесник Катерина Василівна, науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури, кандидат педагогічних наук |
| Соціально-педагогічний аспект навчання ромської мови у початковій школі | Кондур Земфіра Анатоліївна, науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури |
| Особливості інтегрованого курсу «Російська мова та література” в школах України
| Снєгірьова Валентина Василівна, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Формування комунікативної компетентності учнів шкіл з мовами навчання національних меншин | Петрук Оксана Миколаївна, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Врахування наступності й перспективності під час вивчення творів на уроках української літератури в 5 класі шкіл з мовами навчання національних меншин | Кохно Тетяна Назіфівна, науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури |
30 серпня 12.00-12.30 | Інститут педагогіки НАПН України Реалізація компетентнісно орієнтованого змісту навчання хімії в 2017–2018 навчальному році | |
| Реалізація наскрізних змістових ліній у навчанні хімії в основній школі | Величко Людмила Петрівна, завідувач відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, доктор педагогічних наук, професор |
| Складання компетентнісно орієнтованих навчальних завдань з хімії | Вороненко Тетяна Іванівна, старший науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
30 серпня 12.30-13.00 | Інститут педагогіки НАПН України Методичні рекомендації щодо вивчення біології в 2017–2018 навчальному році | |
| Шляхи реалізації компетентнісно-орієнтованого навчання біології в 2017/18 навчальному році | Матяш Надія Юріївна, провідний науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Нові підходи до вивчення біології в 9-му класі | Коршевнюк Тетяна Валеріївна, старший науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Метод моделювання в компетентнісно-орієнтованих завданнях
| Козленко Олександр Григорович, науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти |
30 серпня 14.00-14.30 | Інститут інформаційних технологій та засобів навчання НАПН України | |
| Використання електронних освітніх ігрових ресурсів в початковій школі як чинник реалізації Концепції нової української школи | Литвинова Світлана Григорівна, завідувач відділу технологій відкритого навчального середовища, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Методичні основи використання соціальних мереж для навчання учнів середньої школи | Пінчук Ольга Павлівна, заступник директора, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Система хмарних сервісів для організації дистанційного та змішаного навчання учнів основної та старшої школи | Литвинова Світлана Григорівна, завідувач відділу технологій відкритого навчального середовища, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник |
14.30-15.00 | Інститут психології імені Г.С.Костюка | |
| Психологічна допомога дітям з внутрішньо переміщених родин | Омельченко Яніна Миколаївна, старший науковий співробітник лабораторії консультативної психології та психотерапії, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник |
| Психологічний супровід навчального процесу в середній школі | Максименко Сергій Дмитрович, директор Інституту психології імені Г.С.Костюка, доктор психологічних наук, професор, академік НАПН України |
15.00-15.30 | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | |
| Особливості діяльності психологічної служби і ПМПК у новому навчальному році | Панок Віталій Григорович, директор УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України, доктор психологічних наук, професор |
31 серпня | ||
31 серпня 10.00-11.30 | Інститут проблем виховання НАПН України Концептуальні завдання мистецької освіти України на сучасному етапі | |
| Компетентнісний потенціал загальної мистецької освіти України
| Комаровська Оксана Анатоліївна, завідувач лабораторії мистецької освіти, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Наступність дошкільної і початкової шкільної ланок у системі загальної мистецької освіти України | Рагозіна Вікторія Валентинівна, старший науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, |
| Інститут проблем виховання НАПН України Формування в учнівської молоді готовності до захисту Вітчизни | |
| Концепція вивчення навчального предмета «Захист Вітчизни» в загальноосвітніх навчальних закладах | Остапенко Олександр Іванович, завідувач лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Сучасні технології формування готовності допризовної молоді до захисту Вітчизни в екстремальних ситуаціях | Шаповалов Борис Борисович, старший науковий співробітник лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя, кандидат педагогічних наук |
| Інститут проблем виховання НАПН України Навчання фізичної культури в основній школі | |
| Методичні рекомендації щодо використання оновленої навчальної програми «Фізична культура» для загальноосвітніх навчальних закладів (5-9 кл.) | Тимчик Микола Валерійович, старший науковий співробітник лабораторія фізичного розвитку та здорового способу життя, кандидат педагогічних наук, доцент |
| Інститут проблем виховання НАПН України Національно-патріотичне виховання: нові виклики та досягнення | |
| Партнерство загальноосвітніх навчальних закладів і дитячих громадських об’єднань у національно-патріотичному вихованні | Окушко Тетяна Костянтинівна, завідувач лабораторії громадянського та морального виховання, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Формування національно-культурної ідентичності в сучасних умовах | Журба Катерина Олександрівна, провідний науковий співробітник лабораторії громадянського та морального виховання, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
| Інститут проблем виховання НАПН України Тренінги з національно-патріотичного виховання за програмою «З Україною в серці» | |
| Використання різних методів національно-патріотичного виховання під час інтерактивних занять з педагогами, дітьми та молоддю
| Петрочко Жанна Василівна, заступник директора з науково-експериментальної роботи, доктор педагогічних наук, професор; Кириченко Валентина Іванівна, завідувач лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
31 серпня 11.30-12.00 | Інститут педагогіки НАПН України Географічна освіта в загальноосвітніх навчальних закладах у 2017–2018 навчальному році | |
| Практично-дослідна діяльність як основа формування географічної компетентності | Назаренко Тетяна Геннадіївна, головний науковий співробітник відділу навчання географії та економіки, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, |
| Колективно-компетентнісна взаємодія учасників навчально-виховного процесу з географії в контексті нової української школи. | Удовиченко Ірина Віталіївна, проректор Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент |
| Формування предметної географічної компетентності учнів загальноосвітніх навчальних закладів
| Вішнікіна Любов Петрівна, завідувач кафедри географії та методики її навчання Полтавського Національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка, .кандидат педагогічних наук, доцент |
| Компетентнісне спрямування географічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах України | Надтока Олександр Федорович, завідувач відділу навчання географії та економіки, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник |
31 серпня 12.00-13.10 | Інститут педагогіки НАПН України Компетентнісно орієнтоване навчання іноземних мов учнів сучасних загальноосвітніх навчальних закладів | |
| Сутність компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах | Редько Валерій Григорович, завідувач відділу навчання іноземних мов, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, доцент |
| Особливості компетентнісно орієнтованого навчання іншомовного читання учнів початкової школи | Полонська Тамара Костянтинівна, старший науковий співробітник відділу навчання іноземних мов, кандидат педагогічних наук |
| Компетентнісно орієнтовне навчання іноземних мов у контексті діалогу культур | Пасічник Олександр Сергійович, старший науковий співробітник відділу навчання іноземних мов, кандидат педагогічних наук, доцент |
| Компетентнісно орієнтоване навчання німецької як другої іноземної мови учнів 9-х класів за новим НМК «Паралелі 9» | Басай Надія Пилипівна, науковий співробітник відділу навчання іноземних мов |