Головна  →  Новини  →  24 листопада 2015

Досвід запровадження інновацій у дошкільних закладах «Школа–ліцей «Обдаровання» Київської Академії Наук

19 листопада 2015 року у дошкільному навчальному закладі № 568 відбулося засідання науково-методичного семінару завучів навчальних закладів системи «Школа–ліцей «Обдаровання» Київської Академії Наук «Досвід запровадження інновацій у діяльність освіти».

Розпочала семінар завуч «Школи-ліцею «Обдаровання» Київської Академії Наук Лариса Андріївна Миколаєня, яка зазначила, що підґрунтям, на якому базується процес оновлення змісту дошкільної освіти є визнання пріоритету розвитку особистості, що зростає, цінності й смислу її буття. Саме ціннісні засади покладено в основу модернізаційних процесів, пов’язаних із гуманізацією мети та принципів дошкільної освіти.

Розвиваючи актуальну тему, завідувач ДНЗ № 568 Ніна Костянтинівна Лиска додала, що саме інноваційна діяльність сприяє реалізації індивідуальних психофізичних, соціальних потреб дитини, розкриттю її творчого потенціалу, формуванню соціально значущих якостей, стимулює розвиток нахилів і здібностей дитини.

Було також зауважено, що ефективність освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах багато в чому залежить від забезпечення якісного навчально-методичного супроводу програм і готовності педагогів творчо, із використанням інноваційних технологій і методик, реалізовувати його завдання.

Як приклад творчого підходу, було продемонстровано фрагменти занять з гімнастики для хлопчиків «Уроки Геркулеса», дівчаток «Грація» та гуртка LEGO.

Керівник гуртка гімнастики для дівчаток «Грація», майстер спорту з художньої гімнастики Олена Ігорівна Мурашкіна впевнена, що головною метою роботи секції є розвиток та вдосконалення рухових навичок, формування правильної постави, пропаганда здорового способу життя та виховання цілеспрямованих юних спортсменів. Багаторічний досвід роботи з дівчатками допоміг викладачу-гімнастці створити свою авторську систему вправ з елементами акробатичних, гімнастичних, ритмічних вправ. Дівчатка працюють з різними атрибутами: обручі, м’ячі, стрічки, скакалки та ін.

Заняття гуртка гімнастики для хлопчиків «Уроки Геркулеса» показувала керівник секції, інструктор з фізкультури Інна Петрівна Редька. Ідейним ініціатором створення гуртка була саме Інна Петрівна, адже тренер сама є мамою трьох синів, добре розуміється на дитячій психології, захопленнях і потребах хлопчиків. Так, завдання гуртка «Уроки Геркулеса» відрізняються від «Грації» тим, що основним є розвиток фізичних якостей хлопчиків, як то сила, швидкість, спритність та виховання вольових рис характеру, притаманних чоловікам: витривалість, наполегливість і т.д. Тут Інна Петрівна використовує і силові, і акробатичні, і гімнастичні вправи. Атрибути і обладнання теж більше цікаві хлопчикам: гантелі, гімнастичні кільця, шведські стінки, модуль «Забава», колоди та ін.

Учасники семінару також могли ознайомитися з новим гуртком в дошкільному закладі, який з’явився завдяки спільній програмі співробітництва Департаменту освіти і науки КМДА та фонду LEGO Education. Гурток LEGO охоплює 240 дітей. Керівник гуртка Леся Володимирівна Куранда під час семінару показала заняття з дітьми старшої групи з використанням експериментальної методики «6 цеглинок».

Батьки та колектив дитячого дошкільного закладу впевнені, що такий гурток є чудовим засобом всебічного розвитку особистості дошкільника, його творчості, спостережливості, індивідуальності.

На завершення науково-практичного семінару  учасники обговорили проблеми, шляхи та методи впровадження інновацій та оновленого змісту освіти щодо навчально-виховного процесу дошкільних навчальних закладів.

Перейти до спискуВерсiя для друку